onsdag 19 mars 2008

WebCam

Mina elever går i ettan. På fritids spelar de lite lek- och lärspel ibland. Annars har de inte fått med sig någon större datorvana från skolan och hemma är det nog mer TV-spel än datorspel och chattande än så länge.
Jag har dock introducerat datorn på två olika områden: Elever har fått intervjua varandra och jag har spelat in dem, med hjälp av Audacity och så har några blivit filmade med Web-kameran.
Jag har också låtit datorn och Web-kameran stå på i klassrummet och eleverna har fått gå dit när de haft lust och tid och agerat framför kameran. Alla har uppskattat aktiviteten mycket och de vill alla bli filmade på riktigt också. Vilket de såklart kommer att få, men jag har valt att ta några i taget. Det krävs ändå en del extra tid innan de kan göra det själva.

1 kommentar:

Madeleine sa...

Det var ett bra sätt att använda sig av datorn och web kameran. Det ska jag också göra.